Toepassingen

Reikitherapie is een holistische therapievorm waarbij je kijkt naar de mens als geheel. Het uitgangspunt is dat alles met elkaar verbonden is en dat je klachten niet los van elkaar kunt zien. Lichaam en geest hebben een constante wisselwerking. Verandert er bij het één iets dan heeft dat effect op het ander.

Hoofdpijn kan komen door stress en buikpijn door angst of zorgen. Het opkroppen van emoties en onderdrukken van gevoelens, bewust of onbewust, veroorzaakt blokkades in je lichaam en dat ga je een keertje merken. Van wat minder goed in je vel zitten tot misschien wel een burn-out tot gevolg. Omdat Reiki zo breed inzetbaar is combineer ik Reiki met coaching. Zo krijg je het beste van twee werelden.

Image by SOULSANA

Reiki zorgt voor diepe ontspanning

Ik zou het zelf omschrijven als een soort massage voor lichaam en ziel. Naast dat Reiki ontspannend werkt kun je Reiki eigenlijk voor elke klacht wel inzetten.

Fysieke gezondheid

Reiki kan worden gebruikt om fysieke pijn en ongemak te verlichten, zoals hoofdpijn, rugpijn, spierpijn en gewrichtspijn. Het kan ook helpen bij het versnellen van het genezingsproces na verwondingen, operaties of ziekten.

Emotioneel welzijn

Reiki kan worden ingezet om emotionele spanningen, angst, stress en depressie te verminderen. Het kan helpen bij het loslaten van negatieve emoties en het bevorderen van een gevoel van innerlijke vrede en evenwicht.

Energiebalans

Reiki helpt bij het herstellen van de natuurlijke stroom van levensenergie in het lichaam, waardoor eventuele blokkades worden opgeheven. Dit kan helpen om het energieniveau te verhogen, vermoeidheid te verminderen en een gevoel van vitaliteit te herstellen.

Persoonlijke groei

Reiki kan dienen als een krachtig hulpmiddel voor persoonlijke groei en zelfontdekking. Door regelmatige beoefening kan het helpen bij het overwinnen van belemmerende overtuigingen, het loslaten van oude patronen en het ontwikkelen van een positieve mindset.